Pages

Saturday 1 January 2011

Memasuki 2011 Dengan Keazaman Yang Lebih Jelas

Kita bukan hanya sekadar memerlukan azam yang 'baru', tetapi perancangan yang 'jelas' untuk terus memberi sumbangan dalam kehidupan.

Pemuda Iman mengharapkan daripada para pengunjung blog ini agar memperbaharui tekad dan keazaman untuk melakukan yang positif dan terbaik dalam hidup tetapi dengan tambahan satu unsur baru yang lebih berfokus dan bermakna - Matlamat yang jelas.

Dalam keterbatasan ruang yang kita miliki, pergunakanlah ia semaksimum mungkin. Jangan mengeluh dengan kesibukan sehingga kita tidak menggunakan kelapangan dan ruang yang berbaki.

Pemuda Iman menjemput para pembaca untuk terus mengikuti perkembangan blog yang tidak seberapa ini dan program-program ilmu yang kita akan adakan dari masa ke semasa.

Pemuda Iman mengharapkan tahun baru ini penuh dengan dakwah yang berterusan, ilmu yang dimanfaatkan dan semangat yang terus membara untuk menyumbang ke arah kebaikan.

*Program terdekat ialah 2 Seminar Mini berkaitan 'Sumbangan Syeikh Idris al-Marbawi dalam perkembangan ilmu-ilmu Islam' pada Januari, dan juga 'Peranan wanita dalam kisah-kisah Al-Quran' pada Mac, insya Allah, doakan semuanya berjalan lancar.

No comments: