Pages

Friday 10 September 2010

Ziarah Mahabbah Pemudaiman

1. Pada tanggal 8hb September (Rabu), sahabat pemudaiman telah mengadakan program ziarah ukkhuwwah dan mahabbah ke Hospital Alor Setar (hospital lama) untuk melawat sahabat kami yang baru selesai menjalani pembedahan akibat serangan strok. Ust Syauqi, Ir Hairizal (Pak Syeikh), Dr Faiz, Ust Azmir, Ust Adlan dan Dr Naimi telah diberikan kelapangan masa oleh Allah SWT untuk menziarahi Mohd Hanif yang mengalami strok. Alhamdulillah, keadaan beliau amat baik dari yang dijangkakan. Beliau masih mampu bercakap dengan baik, manakala ingatan beliau juga baik. Cuma kesakitan selepas pembedahan masih dirasainya. Begitu juga tangan dan kaki kiri beliau belum dapat digerakkan. Tetapi menurut isteri beliau, Mohd Hanif perlu menjalani sesi fisiotrapi untuk memulihkan pergerakkan tangan dan kaki kiri beliau. Beliau berterima kasih kepada para sahabat yang mendoakan kesihatan beliau. Sesungguhnya keadaan kesihatan beliau amat menginsafkan kami semua yang menziarahi beliau.

2. Seusai menziarah beliau, pemudaiman telah mengadakan iftar ukhuwwah di Restoran Nelayan di Kuala Kedah. Ucapan jutaan terima kasih kepada Pak Syeikh kerana sudi mengatur iftar ini dan sponsor jamuan tersebut. Alangkah indahnya nikmat bersahabat pada jalan Allah SWT. Bertemu dan berpisah keranaNya. Semoga lebih banyak perjumpaan informal sebegini diadakan di masa hadapan.

3. Harapan kami ialah lebih ramai lagi sahabat yang boleh menziarahi Mohd Hanif di hospital sebagai sokongan moral untuk memulihkan kesihatan beliau. Kami juga berharap agar dapat bertemu dengan lebih ramai lagi sahabat pemudaiman seluruh negara untuk memantapkan lagi usaha dakwah kita, insyaAllah.

No comments: